söndag 4 december 2011

3:e december

Idag känner jag tacksamhet inför alla mina vänner. Både gamla och nya, både dem jag träffar ofta och de jag träffar sällan. Jag tänker även på de vänner jag inte träffat på många år, men som jag ändå räknar som mina vänner.

Jag har vänner som jag vet skulle ställa upp för mig om jag så ringde mitt i natten. Jag har vänner som jag har ringt mitt i natten och som inte tvekat en sekund att hjälpa när det behövts. Jag har vänner som plötsligen hört hört av sig för att de känt på sig att det var något. Vänner med ett sjätte sinne. Ibland vet vännerna att det är något innan man själv förstår det. Jag har vänner som plockat upp bitarna efter mig när jag varit klantig, utan ett "vad var det jag sa". De har funnits vid min sida o hjälpt mig resa mig och i stället för att mästra har de borstat av mina skrubbade knän o plåstrat om mig. Jag har vänner som är utrustade med änglars tålamod.

För allt detta är jag evigt tacksam. 

Det är inte alltid möjligt att återgälda allt man fått av sina vänner. Men jag hoppas i alla fall att jag på något sätt gjort skillnad i någons liv genom att vara deras vän.

/Lotta

Published with Blogger-droid v2.0.1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar