lördag 17 december 2011

16:e december

Eftersom den här kalendern handlar om att påminna mig om vad det är i mitt liv som jag känner tacksamhet över så tog jag idag tillfället i akt och gav tillbaka tacksamhet. En av våra (både min och Gregers men även barnens) favoritfröknar på dagis gick i pension idag. Hon jobbade på småbarnsavdelningen och hade hand om våra barn (en i taget) när de började på dagis. Hon har stått för trygghet, omsorg och kontinuitet för så många barn, inte bara våra. Hon har alltid satt barnen först. Man har alltid känt hennes engagemang för att barnen ska ha det bra och utvecklas utifrån sina förutsättningar. Vi har under åren våra barn haft henne omväxlande stöttat varandra. Hon har bekräftat och stöttat oss i vårat föräldraskap och vi har (berättade hon för mig idag) även stöttat och bekräftat henne i hennes roll som förskollärare.

Jag är så glad att jag tog mig tid att gå till dagis idag för att visa min tacksamhet och överlämna en liten present.

Vi kommer att sakna dig Marita. Förskolan blev lite fattigare idag när du slutade. Kram!

/Lotta

Published with Blogger-droid v2.0.1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar